wtorek, 15 lipca 2008

Mapowanie bibliotek SharePointa



Pliki oraz dokumenty przechowywane w witrynie SharePoint przechowywane są w postaci binarnej w bazie SQL. Chcąc dodać nowe dokumenty lub pliki do danej listy w SharePoincie możemy to zrobić korzystając z opcji Przekaż wiele dokumentów. Jednak chcąc dodać większą liczbę plików z różnych katalogów funkcja ta staję się już mało wygodna. Znacznie prościej jest przeciągnąć takie pliki między dwoma folderami i w ten sposób je skopiować.

Funkcjonalność taką możemy uzyskać mapując strukturę SharePointa znajdującą się w bazie SQL do miejsca sieciowego. Jak to stworzyć? Bardzo prosto:

1. Otwieramy Moje miejsca sieciowe (My Network Places).

2. Wybieramy przycisk Dodaj Miejsce Sieciowe (Add a network place)



3. Otworzy się kreator dodawania nowego miejsca sieciowego. W pierwszym oknie wybieramy Dalej (Next).



4. W kolejny oknie dialogowym również wybieramy Dalej (Next).



5. W nowym oknie należy wpisać adres witryny,listy lub biblioteki SharePointa w postaci http://adres_witryny oraz wybrać przycisk Dalej (Next).



6. W kolejnym kroku wpisujemy nazwę wyświetlaną. Pozostaje nam już tylko zakończyć proces dodawania miejsca sieciowego.






Dzięki temu rozwiązaniu mamy możliwość przeglądać "zawartość" SharePointa dokładnie jak zwykły udział sieciowy i kopiować do niego pliki w bardzo prosty sposób.



UWAGA! do poprawnego działania tej funkcji wymagane jest zainstalowanie pakietu webfldrs.msi dla Windowsa XP/Vista. Można go znaleźć w lokalizaji: C:\Windows\System32\. Natomiast w Windows Server 2003 korzystać z tej opcji należy uruchomić usługę WebClinet Service.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz