poniedziałek, 17 listopada 2008

Event ID: 1126 - Problem z dostepem do Global Catalog



Kilka ostatnich dni spędzam na walce z domenami oraz subdomenami w strukturze Active Directory. Jako, że temat staram się zgłębić dosyć mocno musiały pojawić się i problemy. Skoro nie wszystko działa prawidłowo pierwsze swe kroki skierowałem do EventLoga (Dziennika Zdarzeń). Stąd i dzisiejszy post.



Po tym przydługawym wstępie przechodzę do bardzo krótkiej solucji dla tego błędu. Komunikat na jaki natrafiamy brzmi:



W sumie już sama treść mówi nam co zrobić jednak nakieruję was nieco, bo i sam szukałem rozwiązania w sieci.

Otwieramy Active Directory Sites and Services w Administrative Tools. W wyświetlonym oknie rozwijamy:

Sites -> Default-First-Site-Name -> Servers -> Nazwa_SERWERA -> NTDS Settings.

Wybieramy właściwości ostatniego pola i w zakładce General zaznaczamy opcję Global Catalog.



Rozwiązanie to włącza Global Catalog i zarazem usuwa problem z łącznością z nim.


>>> Więcej przykładowych rozwiązań

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz