poniedziałek, 15 września 2008

Dodawanie stron www do strefy bezpieczeństwa



Dziś publikujemy kolejny artykuł prezentujący metody za pomocą których możemy ułatwić sobie życie. Przyglądniemy się dodawaniu stron www do stref bezpieczeństwa. Funkcjonalność ta dotyczy oczywiście opcji zabezpieczeń Internet Explorera począwszy od wersji 6.0 z SP2. Funkcjonalność ta podnosi bezpieczeństwo podczas korzystania z stron internetowych, warto więc wiedzieć w jaki sposób można zarządzać tą opcją. Osoby nie stosujące do tej pory tego rozwiązania zachęcamy na wstępie do zapoznania się z tym artykułem. Ze swej strony dodam tylko, że bez dodania witryny SharePointa do strefy intranet lub też zaufanych witryn nie będzie możliwości korzystania z zintegrowanego logowania. Za każdym razem konieczne będzie logowanie się poprzez okienko logowania. Warto więc uprościć dostęp do witryny poprzez dodanie strony SharePointa do jednej z tych grup. My zalecamy dodawać ją do strefy intranet.



1. Metoda okienkowa

Chcąc zarządzać strefami bezpieczeństwa w Internet Explorerze otwieramy Narzędzia -> Opcje internetowe oraz wybieramy zakładkę Zabezpieczenia. Naszym oczom ukazuje się okno z wypisanymi strefami.



W oknie tym wybieramy daną strefę a następnie klikamy na przycisk Witryny. W nowym oknie wybieramy Zaawansowane. Pojawi się możliwość dodawania stron do danej strefy. Wystarczy wpisać adres witryny i kliknąć na Dodaj.



Po dodaniu do danej witryny do strefy bezpieczeństwa zaczyna być ona wyświetlana zgodnie z regułami danej strefy.


2. Group Policy

Oczywiście konfiguracja kilku takich stron na n-komputerach nie jest już zbyt wygodne, dlatego zachęcamy by odgórnie pewne witryny dodać do odpowiednich stref. Najlepszą metodą jest tu oczywiście centralne zarządzanie tą opcją z Group Policy.

Uruchamiamy Group Policy Object Editor (Uruchom: gpedit.msc). Otwieramy następującą ścieżkę: Computer Configuration -> Administrattive Templates -> Windows Components -> Internet Explorer -> Internet Control Panel -> Security Page. W miejscu tym znajdziemy regułę Site to Zone Assignment List. Należy ją uruchomić wybierając Enable. Następnie należy dodać witryny wraz z strefą do której mają należeć. Chcąc to zrobić należy wybrać Show oraz dodać nowy wpis w postaci:


Gdzie wartość 1-4 oznacza numer danej strefy:

1 - Strefa Lokalny intranet

2 - Strefa Zaufane Witryny

3 - Strefa Internet

4 - Strefa Witryny z ograniczeniami

Po dodaniu listy interesujących nas witryn musimy tylko poczekać aż na stanowiskach odświeżą się zasady Group Policy.

1 komentarz: